WIADOMOŚCI

Wolff: będziemy chronić własność intelektualną
Wolff: będziemy chronić własność intelektualną
Współpraca zespołu McLaren z Hondą przestaje być wielką tajemnicą w padoku F1. Toto Wolff, nowy dyrektor zarządzający Mercedesa w Melbourne potwierdził, że jego ekipa zamierza chronić własność intelektualną przed inżynierami Hondy.
baner_rbr_v3.jpg
Tuż przed sezonem pojawiły się informacje sugerujące, że w Woking pracują już przedstawiciele Hondy i że japoński producent, który ze sportu wycofał się pod koniec 2008 roku może ponownie stworzyć świetny duet z McLarenem.

Sytuacja jest o tyle ciekawa, że zmiany w regulaminach dotyczące silników wejdą w życie już z sezonem 2014, a do tej pory nie uda się Hondzie we współpracy z McLarenem stworzyć odpowiednio wydajnego silnika V6 turbo.

McLaren będzie więc chciał kontynuować współpracę z Mercedesem i korzystać z nowych silników V6 tylko w sezonie 2015.

Możliwości takiej nie wyklucza Toto Wolff, który jednak dodaje, że taki rozwój wypadków nie jest jeszcze przesądzony.

„Zawsze naszym celem była współpraca z McLarenem, gdyż są oni niezawodnym partnerem a my chcielibyśmy także korzystać ze współpracy z nimi” mówił Wolff. „Nie jestem pewien czy to już jest zupełnie przesądzone, więc nadal negocjujemy z nimi i liczmy na przedłużenie kontraktu dalej niż na sezon 2014.”

„Jeżeli nie uda nam się osiągnąć takiego zobowiązania ważne będzie dla nas, aby mieć odpowiedni kontrakt i zabezpieczyć możliwość transferu technologii. Przyglądamy się bacznie tej sytuacji.”

„Aktualnie staram się patrzeć optymistycznie i liczę na przedłużenie kontraktu.”

Zespół McLarena znajduje się w wygodnej sytuacji gdyż obecny kontrakt zawiera opcję pozwalającą ekipie pozostać z Mercedesem do końca sezonu 2015.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

14 KOMENTARZY
avatar
RoyalFlesh F1

16.03.2013 14:41

0

Maclaren oficjalnie przyznał że moga powrócic do bolidu z 2012 roku. Nie mam pojęcia jak mozna ze zwycięskiego bolidy ostatniego GP 2012 roku zrobić złom. Jeszcze do tego twierdzą że problemy były od samego początku. W tym roku jedyne co sie zmieniło to ponoć tylko przepisy odnosnie wiekszego monokoku, zakrycie dziobaków i DRS.


avatar
RoyalFlesh F1

16.03.2013 14:41

0

edit: ,,wiekszej wytrzymałosci monokoku"


avatar
Wiater

16.03.2013 18:05

0

Z tym że McLaren postanowił zaryzykować i zbudował bolid od nowa... Czy to był dobry wybór jeszcze nie wiemy... Wszystko zależy jak ten bolid będzie reagował na poprawki.


avatar
Skoczek130

16.03.2013 18:40

0

Przejechali się na swoich "rewolucyjnych zmianach i przesadnej kreatywności". Nie przyglądałem się testom i na prawdę sądziłem, że McL będzie najlepszy i razem z RBR zdominują stawkę. A tu proszę - spaprana robota. Szkoda gadać... ;]


avatar
Skoczek130

16.03.2013 18:42

0

Nie zdziwię się, jeżeli "starym" McLarenem będą w czołówce i napsują krwi RBR. Tylko w nich nadzieja, by przeciwnicy RBR nie zdobyli podwójnej korony. Oczywiście ta nadzieja mocno podupadła... ;)


avatar
navajo0755

16.03.2013 19:09

0

@ Skoczek130 masz może jakąś prowizję od ilości postów?


avatar
marcinpr1

16.03.2013 21:07

0

:)


avatar
MER

16.03.2013 21:39

0

Skoczek 130. Liczenie na Maclarena w tym roku to duży błond. Fakty są takie że RBR będzie miało na pewno mocny początek sezonu. Nadzieja w Mercedesie lub Lotusie no chyba że stary dobry Ferdek pokaże co potrafi.


avatar
7-91

16.03.2013 22:05

0

@ MER. Dobre zespoły są dobre min. dlatego że, potrafią reagować na błędy.Głównie swoje, nie rywali.


avatar
Skoczek130

16.03.2013 22:31

0

@navajo0755 - dwa złote od jednego posta. A co?? ;)


avatar
Skoczek130

16.03.2013 22:32

0

@MER - gdyby nie nie mieszali, to teraz walczyliby w czołówce, a może nawet byliby najlepsi. Poprzednia konstrukcja była znakomita.


avatar
krzysiek000

16.03.2013 23:17

0

Gada jakby był on w McLarenie już od dawna...


avatar
matito

17.03.2013 09:52

0

McLaren niech wraca do konstrukcji 2012 bo strata czasu na nowe rozwiązania a czas ucieka. Sezon zaczeli bardzo słabo


avatar
Skoczek130

17.03.2013 20:24

0

@matito - jest niestety jeden problem - konstrukcja musi być wytrzymalsza, ze względu na zaostrzone przepisy dotyczące crash-testów. Trochę to potrwa. Ale moim zdaniem warto - i tak wiele nie stracą. A szczerze wątpię w to, by udało im się coś z tym zrobić. Nie rozumieją tego bolidu i jego zachowania... ;/


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu